Veelgestelde vragen

Sluit je aan bij ons. Bespaar tijd, geld en energie. En focus je op datgene waar je blij van wordt: notaris zijn.

HRM

Wij zorgen voor de uitvoering van de maandelijkse salarisuitbetaling. Salarissen, vergoedingen en andere arbeidsvoorwaarden verwerken we in de administratie. In- en uitdiensttredingen, contractwijzigingen, pensioenadministratie en verzuimregistraties. We nemen de volledige administratie op ons. Medewerkers kunnen rechtstreeks zaken regelen en hun dossier inzien in het eHRM systeem. 

Met ons eHRM-systeem voeren we de salarisadministratie efficiënt uit en kunnen medewerkers zelf gemakkelijk en snel diverse zaken regelen. Ze hebben direct inzicht in en toegang tot hun eigen dossier. Leidinggevenden hebben inzicht in het dossier van hun medewerkers en kunnen via het systeem zaken als declaraties en verlof gemakkelijk goedkeuren. 

We faciliteren een uitgebreid programma voor opleiding en onboarding om nieuwe medewerkers soepel te integreren in het team en hen te voorzien van de nodige vaardigheden voor succes. We verzorgen onder andere actualiteitenvergaderingen en opleidingsklasjes op de verschillende notariële afdelingen. Je ontwikkelt je vaardigheden via de ‘soft skill trainingen’. En heb je de ambitie om notaris te worden, dan kun je deelnemen aan het ondernemersklasje. Uiteraard beschikken we ook over diverse tools en databanken, zoals Praktijkgenerator, Via Juridica en Notamail. Onmisbaar voor het bijspijkeren van je kennis en het behalen van je PE-punten.

Naast het verzorgen van een pakkende vacaturetekst, ondersteunen we in het werving & selectieproces door het uitvoeren van een voorselectie, eerste kennismaking en/of selectiegesprekken. We beschikken over een LinkedIn recruiter seat waardoor we onze vacatures nog meer in beeld kunnen brengen en proactief mensen kunnen benaderen voor moeilijk vervulbare functies.  

Naast het verzorgen van de verzuimadministratie zorgen voor de juiste begeleiding gedurende het hele re-integratieproces. We adviseren leidinggevenden én medewerker over de te nemen stappen en zorgen ervoor dat je als werkgever voldoet aan alle vereisten in het kader van de Wet Verbetering Poortwachter. 

Officemanagers

Onze officemanagers pakken een breed palet aan taken op. Zo voeren zij agendabeheer voor bovenlokale vergaderingen en activiteiten. Zij zorgen voor inkoop, voorraadbeheer en drukwerk. Ook facilitair kun je bij Officemanagement terecht; het inrichten van kantoorruimtes, realiseren van werkplekken en het beheer van printers en telefonie-oplossingen. Voor het organiseren van een evenement of het realiseren van geschenken (kerstpakketten, relatiegeschenken, attenties) ben je hier ook aan het juiste adres. Daarnaast voeren zij allerlei administratieve taken uit zoals contractbeheer op abonnementen, verzekeringen en energiecontracten.

Zeker! Samen bekijken we wat de meest efficiënte aanpak is. Op elke locatie is er altijd een aanspreekpunt waar de bovenlokale officemanagers mee samenwerken. 

Officemanagers hebben een onmisbare rol bij het integreren van nieuwe kantoren bij Het Notarieel. Ze leiden het proces van administratieve taken en praktische voorbereidingen, zoals het organiseren van werkplekken, inrichting en branding. Onze aanpak is gericht op een vliegende start voor nieuwe locaties.

Financiële administratie​

Bij Het Notarieel is financiële integriteit van het grootste belang. Onze Controlling afdeling voert dagelijks grondige analyses uit van onze financiële gegevens, waarbij elke transactie met precisie wordt behandeld. Dubbelchecken is standaardprocedure om ervoor te zorgen dat alles accuraat is.

Wij omarmen de nieuwste technologieën om onze processen te verbeteren. Basecone, onze digitale factuurverwerker, stelt ons in staat om onze administratieve processen te optimaliseren en real-time monitoring maakt het mogelijk om snel te reageren op veranderingen.

ICT en Informatiebeveiliging

Wij nemen verschillende maatregelen om informatiebeveiliging te waarborgen, waaronder strikte toegangscontroles, regelmatige beveiligingsaudits en continue monitoring van systemen. Daarnaast zorgen we ervoor dat alle medewerkers getraind zijn in het naleven van beveiligingsprotocollen en gedragscodes, zodat gevoelige gegevens beschermd blijven tegen mogelijke bedreigingen.

Dit doen we door middel van trainingen en informatievestrekking. Deze trainingen zijn gericht op de bewustwording en het herkennen van phishing-pogingen en andere cyberdreigingen. Daarnaast schenken we aandacht aan het naleven van onze interne beveiligingsprotocollen en gedragscodes.

We investeren voortdurend in onderzoek en ontwikkeling, het bijwonen van brancheconferenties en samenwerking met technologische partners en experts. Dit stelt ons in staat om proactief nieuwe technologieën te integreren en onze diensten continu te verbeteren, zodat we onze klanten de meest geavanceerde en efficiënte oplossingen kunnen bieden.

Best Practice en innovaties

De afdeling Best Practice richt zich op innovatie binnen de notariële branche. Ze optimaliseren bedrijfsprocessen, automatiseren taken en ontwikkelen beleid. Ze kijken zowel naar de verbetering van huidige processen als naar de basis voor toekomstige groei en ontwikkeling. Een aantal praktische voorbeelden zijn het automatiseren van repeterende werkzaamheden en het opstellen van een informatiebeveiligingsbeleid. 

Vakgroepbijeenkomsten vinden maandelijks plaats, maar de frequentie kan variëren afhankelijk van de specifieke vakgroep en de behoefte aan overleg. De data en tijden van de bijeenkomsten worden van tevoren aangekondigd op het intranet. 

Veelgestelde vragen

Bij Het Notarieel komen lokaal vakmanschap en brede expertise samen. De kracht van groot en klein tegelijk. Als notaris run je namelijk je eigen kantoor, ben je ondernemer in je eigen regio, met je eigen klantenkring. Maar daarbij kun je wel terugvallen op een breed netwerk van collega’s met een diversiteit aan specialisaties en expertises. Zo kun je elke cliënt goed van dienst te zijn.

We hebben een intern opleidingsprogramma. Onze meest ervaren notarissen brengen de minder ervaren collega’s de kneepjes van het vak bij. Niet alleen vakinhoudelijk, maar ook op het gebied van praktische vaardigheden. Kandidaat-notarissen leiden – onder begeleiding van de notarissen – op hun beurt weer ondersteuners en notarieel medewerkers op. Zo ontwikkelen zij zich nog sneller. Daarnaast bieden we ook zogenaamde ‘soft skill trainingen’ aan en investeren we in de persoonlijke ontwikkeling van onze medewerkers. Notaris worden? Voor wie die ambitie heeft organiseren we ondernemersklasjes, zodat medewerkers naast hun vakinhoudelijke ervaring ook leren wat er nodig is om een kantoor te runnen. 

Zeker! We bieden diverse interne cursussen aan en PE-punten worden toegekend voor alle vakgroepvergaderingen en bijeenkomsten gericht op kennisoverdracht. Wij zorgen voor de verwerking van deze PE-punten, dus daar heb je zelf geen omkijken naar.